![]() |
Tweet |
PAZARDAKİ DAĞILIM
Verilere göre, benzinli otomobil satışları 304 bin 618, hibrit otomobil satışları 172 bin 366, dizel otomobil satışları 52 bin 253, otogazlı otomobil satışları ise 4 bin 319 olarak kaydedildi. Tam elektrikli otomobil satışları 119 bin 640 olurken, uzatılmış menzil sistemine sahip elektrikli araçlar da dahil edildiğinde toplam elektrikli otomobil satışları 120 bin 857’ye ulaştı.
SATIŞ TRENDLERİ
Benzinli otomobil satışlarında yüzde 21,5 düşüş
Dizel otomobil satışlarında yüzde 21,7 düşüş
Otogazlı otomobil satışlarında yüzde 0,5 düşüş
Hibrit otomobil satışlarında yüzde 80,9 artış
Tam elektrikli otomobil satışlarında yüzde 154,4 artış
Dizel otomobil satışlarındaki azalış, global üreticilerin dizel otomobil üretimini sonlandırması ve pazara yeni dizel araç sunulmamasıyla açıklandı.
PAZAR PAYLARI
Tam elektrikli otomobillerin pazar payı yüzde 7,8’den yüzde 18,3’e yükseldi.
Hibrit otomobillerin payı yüzde 15,7’den yüzde 26,3’e çıktı.
Elektrikli motor içeren otomobiller toplam satışların yüzde 44,4’ünü oluşturdu ve 293 bin 223 adede ulaştı.
Plug-in hibrit otomobiller ise 31 bin 975 adetlik satışla yüzde 4,9 pazar payına ulaşarak geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1266,5 artış gösterdi.
AĞUSTOS AYI RAKAMLARI
Ağustos ayında 17 bin 480 tam elektrikli otomobil satıldı ve pazar payı yüzde 21,3 olarak kaydedildi. Aynı dönemde 19 bin 2 hibrit otomobil satışı gerçekleşti ve pazar payı yüzde 23,1 oldu.
Türkiye’de satılan her 10 otomobilden 4’ü artık elektrikli veya hibrit araçlardan oluşuyor.